ocak üzerinde ekmek yapımı

Ocak üzerinde ekmek yapımı, hep yamak istediğim bir şeydi. Ocak üzerinde sayısız defalar kek yaptım ve çok başarılı oldum. Fırsat bulupta ocak üzerinde ekmek yapmayı denemedim. Zaman geçti, sağlıklı beslenme adına diyete başladım ve diyet yaparak istediğim kiloya ulaştım. Ulaştığım kiloyu sabit tutmak için öğünleri, alacağım gıda çeşitlerini ve porsiyon miktarlarını zaman içinde öğrendim.

Diyette beslenirken ve diyet sonrası beslenirken en önemli açmazım ekmek oldu. Beyaz unu ve beyaz ekmeği diyetimden çıkardım. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeğine geçiş yaptım. Tam buğday unlu ekmeği uzun bir süre kullandım. Bu ekmeğin fiyatı ve bulma zorluğu nedeniyle, tam buğday ekmeğini fırın ve marketten almaya son verdim.

Üstte anlattığım sebeplerden dolayı, ocak üzerinde tencere içinde ekmek yapmayı denedim ve başarılı oldum. Resimde gördüğünüz ekmeği deneme amaçlı; ekşi mayalı, tam buğday unu ile yaptım. Hamuru çelik tencere içinde altına yağlı kağıt koyarak pişirdim. Ekmeğin bir yüzünü tamamen kısık ateşte 35 dakika pişirdikten sonra diğer yüzünüde 30 dakika pişirdim ve ocaktan aldım.

Bizim için önemli olan ekmeğin pişme süresi, ocak ısısı idi. Bu deneme ile amacıma ulaştım. Bundan sonrası ekmek yapımında fırın kullanmama gerek kalmadı. Ekmeklerimi ocak üstünde yapacağım. Sizde dilediğiniz un ile ocak üzerinde mayalı hamur ile ekmek yapabilirsiniz. Yaptığım ekmek deneme amaçlı olduğundan malzeme ölçüsü vermedim.
 


Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir