akciğer yahnisi


Akciğer yahnisi yapımında koç akciğeri kullandım. Akciğeri tarttığımda 700 gr. geldi. Temizleyip kuşbaşı doğradıktan sonra ölçtüğümde ise, tam 500 gr. geldi. Akciğeri kavururken koç etinin üzerinde bulunan yağlardan aldığım 100 gr. yağı kullandım. Tavaya doğradığım yağı koydum ve orta ateşte pembe renk alıncaya kadar kavurdum. Peşinden doğradığım akciğeri ilave ettim ve köpürmeye başlayıncaya kadar 10 dakika kavurdum. Üzerine sıra ile soğanı, sivri biberi, domatesi ilave ettim ve kavurdum. Ardından 1 çay bardağı sıcak su, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber ve 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim. Malzemeyi karıştırdım ve bir defa fokurdattıktan sonra kapağını kapadım. Ateşi tamamen kıstım ve kısık ateşte 1 saat pişirdim. Afiyet olsun.

Akciğer Yahnisi Malzemesi
yarım kilo kuşbaşı doğranmış koç akciğeri
yüz gram kuşbaşı doğranmış iç yağ
bir iri yemeklik doğranmış kuru soğan
iki iri rendelenmiş domates
iki iri halka doğranmış sivri biber
pul biber, karabiber
bir çay bardağı sıcak su
tuz

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir