kuzu yürek kavurması


Kuzu yüreği kavurması sac tavada, tavada veya tencerede yapılabilir. Canınızın istediği gibi, kuzu yüreğini kuşbaşı doğradıktan sonra, yağ içinde sade veya sebzeli olarak kavurabilirsiniz. Sebzeli kuzu yüreği kavurmasında çok az yemeklik yağ, soğan, yeşil biber ve domates kullanılır. Sebzeli olarak kavrulan kuzu yüreği karabiber, kekik, pul biber ve tuz ile tatlandırılır. Dikkat edilecek nokta, kuzu yüreğini temizleyeceğim diye su ile yıkamamaktır. Kuzu yüreği kağıt peşete ile silin yeter.

Kuzu yürek kavurmasını nasıl yaptım? İki tane kuzu yüreğini sakatatçıdan aldım. Evde, üzerideki kanı mutfak kağıtı ile sildim. Yüreğin damarlı tarafını ve gereksiz gördüğüm yerlerini bıçakla kesip attım. Yüreği uzunlamasına ikiye böldüm ve içinde kalmış pıhtılaşmık kanı attıktan sonra, dilimlere ayırdım. Dilimleri normal irilikte kuşbaşı doğradım. Tavaya iki kaşık ayçiçek yağı koydum ve yüreği rengi dönünceye kadar orta teşte kavurdum. Karabiber, pul biber ve tuz ile çeşniledim.


Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir