kuzu böbreği kavurması


Kuzu böbreği kavurması yapımında tava, tencere veya sac kavurma tavası kullanılabilir. Kuzu böbreği kavurması sade yapılabileceği gibi; soğan, domates, sivri biber kullanılarakta yapılabilir. Önemli olan, kuzu böbreği kavurmasını damak zevkinize uyan malzemelerle yapmaktır. Kuzu böbreğinin sade kavurması ile sebzeli kavurması arasında, tat ve lezzet bakımından dağlar kadar fark vardır. İkisinin de lezzeti, biri diğerinden farklıdır. Kuzu böbreği kavurmasında kullanılacak baharat çeşitleride böbreğin tat ve lezzetini başka bir noktaya taşır. Kuzu böbreği yemeklerini fazlasıyle severim ve kuzu böbreğinin üç şekilde kavurmasını yaparım.

Kuzu böbreği kavurmasını nasıl yaptım: İhtiyacım ölçüsünde kuzu böbreğini ciğerciden aldım. Böbreğin üzerindeki yağları ayırdım ve kuşbaşı doğradım. Her bir böbreği uzunlamasına ikiye böldüm, güzelce yıkadım, süzdüm ve normal irilikte kuşbaşı doğradım. Sac tavaya doğradığım böbrek yağını ve böbrek parçalarını koydum. Ocağı orta ateşten bir tık üzerine ayarladım. Elime bir kaşık aldım ve böbrek yağları eriyinceye kadar karıştırarak kavurdum. Kavurma işlemi bitince, üzerine karabiber, pul biber, kuru kekik, tuz serptim ve güzelce karıştırdım. Kavurduğum bu kuzu böbreğini ekmek arası yaparak yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir