tavada kuzu ciğer kızartması


Tavada kuzu ciğer kızartması: Tavada yağ içinde ciğer kızartma her çeşit hayvan ciğeri ile yapılır. Kuzu ciğeri, keçi ciğeri, koyun ciğeri, koç ciğeri, dana ciğeri, kaz ciğeri, tavuk ciğeri gibi her çeşit ciğer tavada kızartılır. Tavada ciğer iki şekilde doğranarak kızartılır. Ciğeri kızartmak için ya kuşbaşı, ya da dilimlenir. Edirne yaprak ciğer kızartmasını saymazsak, her iki doğrama biçiminde ciğer kalınlığı en fazla 1 ila 1.5 cm. arasında olur.

Resimde gördüğünüz kuzu ciğer kızartmasını şöyle yaptım: Bir bütün kuzu ciğerini dilim olarak yassı yassı doğradım. Bir tabağa bir miktar un koydum. Tavanın içine de altı çorba kaşığı ayçiçek yağı koydum ve ısıttım. Yağ kızgın duruma gelince; ciğer dilimlerini önce, önlü arkalı una buladım ve tavaya dizdim. Tavada çevirerek kızarttım ve tavadan aldım. Kızarttığım ciğerlerin üzerine tuz serptim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir