kuzu yüreği sote


Kuzu yüreği sote veya kuzu yüreği soğanlı, domatesli sebzeli kavurması yapımı; başta kuzu yüreği, sebzeler ve çeşitli baharatlarla yapılır. İhtiyaç ölçüsünde, kaç tane kuzu yüreği gerekiyorsa sakatatçıdan alınır. Yüreği alırken sakatatçıya ister kuşbaşı doğratırsınız, ya da benim yaptığım gibi kendiniz doğrarsınız. Önemli olan; kuzu yüreğini temizlemeniz, yüreği temizliyeceğim diye yıkamanız gerekmez. Kuzu yüreğinin damarlı kısmlarını kesilip atıldıktan sonra uzunlamasına ikiye bölünür. İçinde pıhtılaşmış kan varsa atılır ve kağıt peşete ile içi dışı silinir. Peşinden uzunlamasına dilimlenir ve dilimler kuşbaşı doğranır.

Kuzu yüreği sebzeli kavurmasını nasıl yaptım? Kuzu yüreğini kuşbaşı doğradım. Bir tane soğanı ve sivri biberi yemeklik doğradım. Bir tane domatesi soydum, kuşbaşı doğradım. Üç kaşık zeytinyağını tavaya koydum ve yüreği orta ateşte rengi dönünceye kadar kavurdum. Üzerine sırayla soğanı, domatesi ve biberi ilave ettim kavurdum. Kavurma işlemini bitirdikten sonra karabiberi, pul biberi ve tuzu ilave ettim. Tavadaki malzemeleri bir güzel karıştırdım ve domates bıraktığı suyunu çekince tavayı ocaktan aldım, sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir