evde işkembe çorbası bu tarifle yapılır


Evde işkembe çorbası bu tarifle yapılır: Çorba tarifimde, sakatatçıdan aldığım 1 kilo temizlenmiş dana işkembesi kullandım. Düdüklüde haşladım, haşlama suyu ile çorba yaptım, yumurta sarısı, yoğurt ve un kullanarak terbiyesini hazırladım. En son çorbanın servisinde sarımsaklı sirke ve pul biber kullandım.

İşkembe çorbası için;
1 kilo temizlenmiş dana işkembesi
2 litre soğuk su
yemeklik yağ
bir parça limon, iki diş sarımsak
sarımsaklı sirke
pul biber veya toz biber
tuz

Yoğurtlu terbiyesi için;
2 çorba kaşığı yoğurt
2 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı dolusu un
bir su bardağı su

Kokusu filan gitsin diye;
Tencerede bol su içinde, iri paraçalara böldüğüm işkembeyi bir taşım (hiçbir şey katmadan) kaynattım. Ardından suyunu süzdüm ve musluğun altında yıkadım.

Terbiyesini hazırladım;
yumurta sarısı, yoğurt, un ve su ile güzelce çırptım.

Geldik şimdi terbiyeli işkembe çorbası yapmaya;
düdüklüye işkembeyi, bir parça limon, iki diş sarımsak ve 2 litre su (on bardak dolusu) koydum ve 40 dakika pişirdim. Sonrası, limon ve sarımsağı çıkarıp attım. İşkembeyi çıkardım, doğradım ve takrar düdüklüye kaynaması için koydum. Düdüklü kaynayınca terbiyesini ilave ettim ve bir beş dakika kaynatım, ocağı söndürdüm. Çorbanın tuzunu verdim ve üzerine yağda kavurduğum biberi gezdirdim, sarımsaklı sirke ilşe servis yaptım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir